ผลงานวิชาการที่สำคัญ | - Eksuda Singhalampong. (2010). Hindu Gods Statues in Thailand (เทวปฏิมาสยาม). Bangkok: Museum Press.
- Eksuda Singhalampong. (2009). “Trimurti / Sadasiva? statue from Bangkok's National Museum.” (พระตรีมูรติ/พระสทาศิวะ? จากพิพิธภัณฑสถานแห่งชาติ พระนคร.) Damrong: Journal of the Faculty of Archaeology 8, 1 (January - June): 68-80.
- Eksuda Singhalampong. (2014). “Cabinet of Thai Identity: Museum Space in Cultural and Political Context.” (นิทรรศน์อัตลักษณ์ไทย: การใช้พื้นที่ในเชิงวัฒนธรรมและการเมืองในพิพิธภัณฑสถาน.) Damrong: Journal of the Faculty of Archaeology 13, 2 (July – December): 75 – 100.
- Eksuda Singhalampong. (2017). Baroque Architecture in the Philippines. (สถาปัตยกรรมบาโรกในประเทศฟิลิปปินส์.) In Pictorial book of ancient architecture in Southeast Asia (สถาปัตยกรรมโบราณในเอเชียตะวันออกเฉียงใต้), 124-139. Bangkok: Southeast Asian Art Study Center, Faculty of Archaeology, Silpakorn University.
- Eksuda Singhalampong. (2017). “Regal Symbols and Modern(ised) Taste in the State Portraits of King Chulalongkorn by European Painters.” (“สัญญะแห่งพระราชอำนาจและรสนิยมสมัยใหม่ในพระบรมสาทิสลักษณ์รัชกาลที่ 5 โดยศิลปินยุโรป.”) Fine Arts Journal 8, 2 (July – December): 145 – 183.
- Eksuda Singhalampong. (2017). “The Imaginary Images of the Slavery Abolition, the Fresco at the Ananta Samakhom Throne Hall.” (“‘ภาพจำ’ของการเลิกทาส, จิตรกรรมฝาผนังที่พระที่นั่งอนันตสมาคม.” In Paintings as Commemoration. (บันทึกไว้ในงานจิตรกรรม.), 101-117. Bangkok: Department of Art History, Faculty of Archaeology, Silpakorn University.
- Eksuda Singhalampong. (2018). Western Dresses on the Oriental Bodies: Politics of Sartorial Manifestation and Unity of Siam. (อาภรณ์ตะวันตกบนกายาตะวันออก: การเมืองเรื่องเสื้อผ้าของชาวสยามและความเป็นเอกภาพ.) In Spatial and Identity Construction through the Prism of Art History (ศูนย์กลาง-ชายขอบ ตัวตน-คนอื่น ผ่านมุมมองประวัติศาสตร์ศิลป์), 55-71. กรุงเทพฯ: ภาควิชาประวัติศาสตร์ศิลปะ คณะโบราณคดี มหาวิทยาลัยศิลปากร.
- Eksuda Singhalampong. (2019). “Picturing Femininity: Portraits of the Early Modern Siamese Women.” Southeast of Now 3, 1 (March 2019): 49–75.
- Eksuda Singhalampong. (2019). “Teaching the History of Modern and Contemporary Art of Southeast Asia: On Teaching the Demystification of Early Modern Thai Art under Royal Patronage.” Southeast of Now: Directions in Contemporary and Modern Art in Asia 4, 1 (March 2020): 177 – 180.
- Eksuda Singhalampong. (2020). Western Architecture of the European Stores and the Modern Urbanization of Bangkok. (สถาปัตยกรรมตะวันตกของห้างร้านยุโรปกับความเป็นเมืองสมัยใหม่ของกรุงเทพมหานคร.) In Proceedings of the65th Anniversary of the Faculty of Archaeology Conference (หนังสือรวมบทความวิจัยและบทความทางวิชาการ เนื่องในงานประชุมวิชาการ ครบรอบ 65 ปี คณะโบราณคดี.), 237 – 259. Bangkok: Faculty of Archaeology, Silpakorn University.
- Eksuda Singhalampong. (2022). “The New Woman and Emancipation of Women during the Turn of the Century: A View from the West toward Modern Siam.” (“แนวคิด ‘หญิงมาดใหม่’ (The New Woman) ในการปลดแอกของสตรีช่วงเปลี่ยนผ่านศตวรรษ มองจากตะวันตกมาสู่สยามสมัยใหม่.” Arts & Culture (ศิลปวัฒนธรรม) 43, 10 (สิงหาคม 2565): 108 – 130.
- Eksuda Singhalampong. (2023). History of Greek Art. (ประวัติศาสตร์ศิลปะกรีก). Bangkok: readtherunes.
|
---|